Gorvik birodalmának kegyetlen urai időtlen idők óta vívják rejtett és nyilvános csatáikat a hatalomért. Tőr, méreg és mosoly — ezek a legfőbb eszközök a maroknyi főrang vetélkedése során. A hatalmi harcokban így vagy úgy, de szerepet vállal az összes boszorkányszekta, tolvajcéh és fejvadászklán, akik aktuális érdekeiknek megfelelően kötik meg, vagy bontják fel szövetségeiket. Ám maguk e szervezetek is többnyire nagyobb hatalmak eszközeiként vesznek részt a küzdelemben, s így hol egymással, hol a varázslórendekkel, a nehézvértes katonákkal, vagy épp a Kosfejes Isten papjaival kerülnek szembe.
Az Árnyékháború társasjátékban magad is egy lehetsz azok közül, akik sötét eszközökkel törnek az egyeduralomra; a résztvevők célja olyan szövetségi rendszer kiépítése, amely kiterjedésében és erejében felülmúlja a többiekét. A feladat nem egyszerű: kártyafigurák képében öt tartomány összesen kilencven hatalmi csoportja avatkozhat be a küzdelembe. Belőlük szövetségeket alkothatsz, majd azokat tovább bővítve és összekapcsolva juthatsz egészen a győzelemig. Lehetőséged nyílik arra is, hogy saját oldaladra állíts néhányat ellenfeleid támogatói közül, vagy épp egymásnak ugraszd őket — az Árnyékháború menetét nem nyíltszívű lovagok, hanem körmönfont cselszövők és hidegfejű taktikusok irányítják. A játék azonban számukra is bőven tartogat meglepetéseket: a hatalmi harc alakulását a véletlen szeszélye további húsz lap sorsfordító eseményein keresztül teszi még izgalmasabbá.
Az árnyékháború, a carria fumerra valódi mibenlétére Ynev e szegletének avatott ismerője, Raoul Renier világít rá játékunkat bevezető írásában.
- 2
- 3
- 4
- 5
- Fantasy
- Kártya